.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سپاه ، مظهر تامّ " واعدوا لهم ما استطعتم من قوة "
ابراهیم بوداغی
سپاه ، مظهر تامّ " واعدوا لهم ما استطعتم من قوة "

بسم الله الّرحمن الّرحیم و صلی الله علی محمّد و آله الطاهرین و عجّل فرجهم

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ (آیه 60 سوره انفال)

"و شما (ای مومنان) در مقام مبارزه با آنها خود را مهیا کنید و تا حدی که میتوانید از آذوقه و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خودتان، فراهم سازید و..."
كلمه اعداد به معناى تهيه كردن چيزى است تا انسان با آن چيز به هدف ديگرى كه دارد برسد، كه اگر قبلا آنرا تهيه نديده بود به مطلوب خود نمى رسيد ، و كلمه قوه به معناى هر چيزى است كه با وجودش كار معينى از كارها ممكن مى گردد، و در جنگ به معناى هر چيزى است كه جنگ و دفاع با آن امكان پذير است ، از قبيل انواع اسلحه و مردان جنگى با تجربه و داراى سوابق جنگى و تشكيلات نظامى . امر این آیه ، امر عامى است به مؤمنين كه در قبال كفار به قدر توانائيشان از تداركات جنگى كه به آن احتياج پيدا خواهند كرد تهيه كنند، به مقدار آنچه كه كفار بالفعل دارند و آنچه كه توانائى تهيه آن را دارند، و ترهبون در اين قسمت از آيه شريفه در مقام بيان تعليل جمله و اعدوا لهم است ، و معنايش اين است كه اين قوا و امكانات دفاعى را تدارك ببينيد تا به وسيله آن دشمن خدا و دشمن خود را ترسانيده و از آنان زهر چشم گرفته باشيد، و اگر دشمن دين را هم دشمن خدا و هم دشمن ايشان خواند براى اين بود كه هم واقع را بيان كرده باشد و هم اينكه ايشان را تحريك نموده باشد. ( تفسیر المیزان )
بیشک مولود مبارک سپاه پاسداران که فرزند عزیز و در عین حال محافظ مقتدر و آگاه انقلاب اسلامی است یکی از بزرگترین مواهب الهی میباشد که خداوند متعال بر این ملت و انقلاب ارزانی داشته است . سپاه که بر اساس قانون اساسی نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را در سرلوحه وظایف خود به عنوان خطیرترین وظایف و مسئولیت ها در نظام اسلامی دارد ، نه تنها بر اساس نظر مسئولین نظام و دوستان انقلاب بلکه به اعتراف دشمنان قسم خورده ایران اسلامی تاکنون به بهترین وجه ممکن از عهده این مهم برآمده است . نیروی مخلص سپاه با شایستگی‌ها و توانایی های فرزندان برومند و مومن خود در سه حوزه جنگ سخت ( عرصه نظامی ) ، جنگ نیمه سخت (عرصه امنیتی ) و جنگ نرم ( عرصه فرهنگی و فضای مجازی ) با ورود موفق و مقتدرانه در موضوعات مختلف نظامی ، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و سایبری ، قدرت خود را به واسطه ظرفیت های بالای خود به رخ دشمنان اسلام و انقلاب کشانید .
عملکرد سپاه در دوران دفاع مقدس در برابر هجوم ناجوانمردانه ارتش بعثي عراق به خاك ميهن اسلامي نمونه اي از صحنه نمايش اقتدار و غرور آفرينش در مواجهه با تهديدات سخت دشمن بود كه در اشكال عمليات نامنظم چريكي ، منظم محدود و عمليات گسترده و منظم نظامي در حماسه هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت . اوج هنر نمايي و عمليات آفريني معجزه آساي سپاه را در عمليات هايي ؛ چون فتح المبين ، بيت المقدس و والفجر 8 ، کربلای 5 و ... مي توان مشاهده نمود كه تمامي دشمنان نظام جمهوري اسلامي را به حيرت واداشت و این در حالی است که توانمندي امروز سپاه و ارتقاء آمادگي اش در مواجهه با تهديدات خارجي به گونه اي است كه كوچكترين تهاجم و تهديد نظامي دشمن ، با پاسخ كوبنده و همه جانبه سپاه مواجه خواهد شد. پیشرفت های شگرف توانمندی های نظامی سپاه در جنگ الکترونیک ، یگان های منحصر بفرد سطحی و زیر سطحی دریایی ، رشد بیسابقه توانایی های رزمی دفاعی نیروی زمینی سپاه و توانمندی های جدید نیروی بسیج ، فن آوری های موشکی روزآمد و نوین آن که در روزهای اخیر در مراحل مختلف رزمایش پیامبر اعظم 6 ( صلوات الله علیه ) تنها گوشه ای از آن را مشاهده می کنیم ، خود بخش کوچکی از این عظمت است که دشمن را به تعجب و هراس انداخته است به گونه ای که نه تنها در اظهارات اخیر مسئولین نظامی و سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا این امر به خوبی قابل مشاهده است بلکه تلاش مذبوحانه ایشان در اعمال تحریم های گوناگون نسبت به فرماندهان عالیرتبه و سرداران سپاه به خوبی موید این هراس مبارک و مقدس است .

بررسی فعالیت های گوناگون سپاه در عرصه های مختلف جنگ نیمه سخت و امنیتی مانند فتنه کردستان ، غائله ترکمن صحرا ، کودتاهای نوژه و قطب زاده ، فتنه ترور شخصيت هاي انقلاب و حفاظت از مسئولین ، امنیت پرواز ، گروهکها بویژه جریان برانداز حزب توده ، آشوب خلق عرب در خوزستان ، غائله شريعتمداري و خلق مسلمان در آذربايجان ، حمله به شهر هزار سنگر آمل توسط كمونيست ها ، انفجار مراكز حساس نظام توسط منافقين ، غائله سیستان و بلوچستان و جلوگیری از سقوط شهر زاهدان و در ساليان اخير نقش سپاه در مواجهه با بحران ها و آشوب هاي داخلي و مقابله با فتنه هايي همچون 18 تير 78 ، مهار جريان برانداز ملي – مذهبي ها در سال 79 ،از بين بردن حركت هاي ضد انقلابي گروهك پژاك ، و در راس آنان مهار فتنه سبز سال 88 ، کارنامه بسیار درخشان دیگری را به معرض نمایش می گذارد .
اما نقاط برجسته و درخشان سپاه بدین جا محدود نگردید بلکه غیور مردان پاسدار در عرصه جنگ نرم خصوصاً در فضای مجازی و سایبری نیز اوج هنرنمایی خود و شکست های ذلت بار دشمن را نیز به منصفه ظهور گذاردند . تشکیل سپاه قدرتمند سایبری ، انهدام بیش از 90 سایت مستهجن و دستگیری مسئولین و فعالین آنها ، انهدام 29 سایت متعلق به شبکه جاسوسی آمریکا ، حمله و هک سایت های متعدد امنیتی و نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی که مقامات این رژیم از آن ها با عنوان صنایع کلیدی نامبرده اند ، هک وب گاه های موج سبز آزادی ، توییتر ، بایدو ، رادیو زمانه ، راه سبز( جرس ) ، تک کرانچ ، تلویزیون فارسی وان و سایر وبسایت های گروه موبی و سایت صدای آمریکا ، قسمتی دیگر از برتری سایبری سپاه بر دشمنان انقلاب اسلامی است .
اما در کنار فعالیتهاى و ماموریتهاى رزمى و دفاعى و آموزشى ، سپاه از حضور فعال در عرصه سازندگى کشور نیز دور نمانده است و از آنجا که سپاهیان خویشتن را پاسدار انقلاب اسلامى مى دانند، در این زمان که جبهه مقابله با استکبار در سنگرهاى اقتصادى و توسعه گشوده شده است ، آنها نیز در این میدان مقدس حضور فعال و بسیارچشمگیرىدارند.
امروز گستره وسیعى از فعالیتهاى سازندگى از قبیل سد سازى ، ساخت اتوبان و فرودگاه ، بازسازى تاسیسات و اسکله هاى بنادر کشور، راهسازى ، سازمان دریایى و ساخت سازه‏های شناور، بندر، اسكله و موج شكن ، پروژه هاى کشاورزى و دامدارى ، طرحهاى آبرسانى و گازرسانى ، احداث واحدهاى مسکونى ، خودروسازى ، تولید قطعات صنعتى ، درختکارى و احیاء جنگلها و بازسازى مناطق جنگزده ، زه‏كشی و احداث كانال، ساخت تصفیه‏خانه، احداث خطوط انتقال نفت، ، ساخت پالایشگاه و ...توسط قرارگاه فرماندهى بازسازى خاتم الانبیاء صلوات الله علیه سپاه که پس از فراغت از جنگ تشکیل و در راه مأموریت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه همه‏جانبه كشور، وارد عرصه سازندگی شد ، انجام گردیده است .

با این وصف و این قدرت و توان فوق العاده سپاهیان اسلام ؛ به یقین و با اطمینان میتوان گفت که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، مظهر تامه آیه شریفه و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و مصداق عینی و بارز عنایات حق تعالی است که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم .
آری ، امروز نه تنها ملت ایران اسلامی و دوستان انقلاب ؛ بلکه دشمنان نیز این حقیقت را به خوبی درک کرده اند و می دانند که عظمت سپاه ؛ یک عظمت جهانی است . و لذا این عظمت با کلام گهر بار حضرت امام خمینی رحمة الله علیه که فرمودند اگر سپاه نبود كشور هم نبود ؛ با فرمایش حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی که " سپاه پاسداران یکی از نشانه های عزت ملی و در واقع، پاسدار عزت انقلاب اسلامی است " همچنان در پیش روی جهانیان امتداد دارد و انشاء الله تا ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه ادامه خواهد یافت .

والسلام علی من اتبع الهدی
ابراهیم بوداغی – مدرس دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 تير 1390
برادر گرامی ، بوداغی عزیز ، به عنوان یک پاسدار و سرباز کوچک انقلاب دست مبارک و قلم مقدست را می بوسم . همیشه سلامت باشی .
نا شناس 21 تير 1390
آقای بوداغی ، جناب صاحب نظر در موضوعات مختلف سیاسی امنیتی اقتصادی فرهنگی ورزشی نمایندگان مجلس سران فتنه گروه انحرافی شهدا و ......... تو را خدا بیا نماینده مجلس ما شو . دوست داریم ها . فدایی داری .
عبداللهی 29 تير 1390
آفرین آقای بوداغی.خداحفظت کنه.درموردآقای مختابادهم انصافاخوب قلم زدید.تعجبم ازشمال نیوزه که اینهاروانعکاس میده!!!ظاهرارویکردش عوض شده.خداروشکرهزاران بار.
عبداللهی 29 تير 1390
آقای بوداغی:کاش درموردحجاب و وضعیت اسفبارآن دراستان بویژه مرکز آن هم چیزی می نوشتیدوبه دانشجویانتان هم توصیه می کردیدکه بخوانند.تذکرلازمه شایدموثرافتد.قرآن کریم به پیامبراکرم فرمودند: تذکردهیدشاید تذکر سودمند افتد.بقول شاعر:نیخواهان دهند پند و لیک...نیکبختان بوندپندپذیر.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.